NP Sequoia

DSC07895

15. den  (210 mil)

Navzdory hlučící silnici a dálnici jsme se vyspali, asi jsme byli dost unavení. Vyrazili jsme docela včasně, dnes jsme měli v plánu vidět sekvoje v NP Sequoia. Projížděli jsme zemědělskou krajinou: vinice, obilné lány, sady pomerančů.

DSC07873

Zastavili jsme na jednom místě, kde měli farmáři prodejní stánek s ovocem. Nakoupili jsme si pomeranče, grepy, pomela a pomerančovou marmeládu. Povídali jsme si taky s paní majitelkou, která předtím žila někde v Idahu a pěstovala brambory, ale potom se přestěhovala do Kalifornie za pomeranči. Petr to komentoval slovy, že si dost polepšila.

DSC07879

Do GPS jsme zadali NP Sequoia, Visitor Centre. Vedla nás stále užšími a užšími stezkami, až jsme nakonec usoudili, že to asi není správně. Nicméně bylo to moc krásné údolí s úzkou prašnou cestou. Když jsme se vraceli, potkali jsme pána v pickupu a ptali se ho na cestu. Smál se, že prý ano, tato cesta skutečně vedla do NP, ale naposledy v roce 1925.

DSC07881

Vraceli jsme se tedy zpátky. Bylo skoro poledne a my jsme ještě nevstoupili do parku. Nakonec asi po sto mílích jsme jej přece jen našli. Blížilo se poledne, zastavili jsme u Visitor Centra a najedli se. Jízda do nitra parku je dlouhá a vedla do kopce a do mraků. Nakonec jsme vystoupali do výšky 3000 metrů. Kolem nás byly sněhové plotny, teplota 4 stupně, hustá mlha – vlastně mrak, ale spatřili jsme první úchvatné sekvoje. Jsou mnohem větší a důstojnější, než jsem si představovala. Díky mlze se jejich vrcholky ztrácejí v nedohlednu.

 

Zaujalo mě a překvapilo, že jsou na omak měkké, jejich kůra je trochu jako srst slona, a opravdu se mi zdálo, že jsou teplé. Zvláštní pocit.

DSC07891

Pohybovali jsme se prakticky v marích a sekvoje z nich vystupovlay jako nějaké vznešené přízraky…

DSC07899

U tunelu vyřezaného v padlém kmeni sekvoje jsem zažila jednu trapnou chvilku: v tom otvoru, kterým tak akorát projede auto, se straaaašne dlouho fotila nějaká mladá dvojice. Nejdřív s autem, potom bez auta, potom jenom ona, potom zase jenom on… Docela dlouho, trpělivě a mlčky jsem vyčkaávala, až opustí prostor. Potom jsem si polohlasem a jen tak pro sebe řekla: No, už byste toho mohli nechat… A oni mi slovensky odpověděli, že něch prepáčim, že už idú…  Že jsem radši nemlčela.

DSC07900

Sekvoje byly opravdu fotogenické, i když se vlastně ani nevešly do záběru:

DSC07898

Původní plán byl, že budete ještě tábořit v nějakém kempu na území parku, ale s ohledem na teploty (nejvyšší denní vystoupily asi na 11 stupňů) a ta to, že všude ještě ležely sněhové plotny, jsme svoje plány rychle přehodnotili.

DSC07901

Našli jsme místo, kde byla wifi, a po poslední noci v tom hnusném motelu už jsem nechtěla ponechat nic náhodě. Během pár minut jsem na webu našla slušný hotel ve Fresnu a udělala jsem rezervaci. Bylo to stejně drahé jako ten hnusný včerejší motel, ale neskonale lepší. Ponaučení: radši si něco najít na booking dopředu, člověk aspoň ví, do čeho jde.

Do Fresna jsme dojeli kolem 18 hodiny, hotel byl opravdu pěkný, s bazénem, cena včetně snídaně. Zašli jsme na večeři do nedaleké mexické restaurace, bylo to dobré a byla toho velká hromada. Večer jsme strávili na pokoji, Oliver se díval na nějaký historický film na National Geographic a pořád žadonil, abychom tlumočili.

Napsat komentář